Kongre katılımı ücretsizdir... Kayıt için anja_grau@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz...
Neden spor?
- Küçük çocuklar, yaşamlarının başlangıcında hareket vasıtasıyla öğrenirler.
- Beyinin bilişsel ve motor bölümleri birbirine bağlıdır ve etkileşim içindedir.
- Düzenli fiziksel hareket, beyindeki kan dolaşımı ve metabolizma aktivitelerini artırması nedeniyle bilişsel süreçleri geliştirir.
- Beyinde, motorik ve bilişsel süreçlerden sorumlu olan alanlar vardır - motorik zor bir durumla başa çıkmak, aynı zamanda bilişsel süreci de (örneğin, yüksek konsantrasyonlu görevler) geliştirir.
- 4-8 yaş arasındaki çocuklar çabuk sıkıldıkları için eğlenceli ve heyecan verici oyunlar veya görevlerle yeniden aktif hale getirilebilirler.
Spor ve öğrenme
- Öğrenme süreci, stres, beslenme, hareket ve tv-medya kullanımı gibi faktörlerden etkilenir.
- Bir okul gününde, çoğu etkinlik oturularak yapılmakta, bu da yüksek konsantrasyon kaybına sebep olmaktadır.
- Yemek önemli bir faktördür – Sağlıksız beslenme , aşırı şeker/yağ kullanımı yorgunluğa neden olur, öğrenmeyi ve dikkat toplamayı olumsuz olarak etkiler.
Spor ve sağlık
- Türkiye Sağlık Bakanlığı 2010 yılında obezite oranının ciddi oranda artış gösterdiğine ve günümüzde %15 civarında olduğuna dikkati çekerek, diyabet tedavisi görenlerin de son 12 yılda % 90 arttığını belirtmiştir.
- Modern toplumların önemli bir sorunu hareket eksikliğidir. Çocukların sağlıklı olabilmesi için haftada 5 defa, 60 dakika boyunca aktif olmaları gerekir.
- Az hareket, özellikle çocukluk döneminde obezite ve diyabet gibi sağlık sorunlarına yol açmaktadır.
- Hareket sadece geleneksel sporlardan ibaret değildir, (çocuk bahçesinde oynamak, ağaca tırmanmak, arkadaşlarla koşuşturmak, bisiklete binmek de spor olabilir).
Güçlü çocuklar projesi:
- Proje süresi 18 aydır, proje Ocak 2017’de başlamıştır.
- Erasmus+ Sport 2016 Programı kapsamında 5 Avrupa ülkesi ile ortaklık sağlanmıştır.
- Programın teması sosyal eşitlik çerçevesinde herkese spora katılım için eşit fırsat sağlanmasıdır - (Herkes için spor).
- 60 AB Projesi arasında, Türkiye’den sadece 1 proje kabul edilmiştir.
Atölyeler :
- Açık hava eğitimi
- Jimnastik
- Müzik ve dans
- Sosyal öğrenim / Grup ile öğrenim
Atölyeler: BESYO
Saat: 13:00 – 14:30
Atölye 1 – Her gün kullanılan materyaller ile jimnastik (Almanya / Laura Supprian)
Atölye 2 - Beden eğitiminde ortak öğrenim ve sağlıklı yaşam süreçlerinin geliştirilmesi
(Belçika / Hugo Verkest)
Atölye ÇABACAM:
Saat : 13:00 – 14:30
Atölye 3 – Düz taban sorunu olan yada olmayan okul öncesi çocukların hareket oyunlarıyla fiziksel gelişimi (Letonya / Prof. Sandra Rone )
Atölye 4 - Açık havada eğitimi ve orman okulu (İtalya / Prof. Sandra Chistolini)
Atölye ÇABACAM:
15:00 – 16:00
Atölye 5 - Müzik ve ritim (Türkiye / Özlem Çelebioğlu)
Atölye 6 - ‘Güçlü çocuklar’ projesi öğretmen eğitimi (Türkiye / Anja Güder)